A Code Week 2025 keretében a 9.NyC osztály három izgalmas micro:bit foglalkozáson vett részt, ahol a programozás, érzékelés és vezérlés világa elevenedett meg előttük – játékosan, kreatívan, élményszerűen.
Ez a sorozat nemcsak digitális kompetenciákat fejlesztett, hanem egy komplex természettudományos tanulási folyamat része volt, amely az MTMI (matematika, természettudomány, műszaki és informatikai) tudományterületek népszerűsítését szolgálja. Célunk, hogy iskolánk MTMI Iskolává váljon – ahol a jövő tudásterületei kézzelfogható élménnyé válnak.
1. alkalom – Érzékelj, dönts, játssz!
A diákok az érzékelők működését tesztelték. Gombnyomásra és rázásra reagáló micro:bit programokat írtak, majd megalkották a digitális Kő–Papír–Olló játékot. A döntési logikák és változók használata mellett az algoritmikus gondolkodás is játékosan fejlődött.
2. alkalom – KódFény
A LED-mátrix programozásával látványos fényjátékokat hoztak létre. A koordinátarendszer és az ismétlődő vezérlések segítségével a fények nemcsak világítottak, hanem történetet meséltek – a matematika itt vizuálisan is életre kelt.
3. alkalom – Kommunikáló kódok
A micro:bitek közötti rádiókommunikáció került fókuszba. A diákok üzeneteket küldtek, fogadtak, és interaktív reakciókat programoztak – fények, hangok, szimbólumok jelentek meg a másik eszközön. A zene is bekapcsolódott, hisz digitális előadás született kódból és kreativitásból.
A foglalkozások során a tanulók nemcsak utasításokat írtak, hanem valódi rendszereket terveztek – gondolkodó, reagáló, kommunikáló megoldásokat. A Microbit Kalandok kihíváskártyái pedig végig inspirálták őket, hogy bátran lépjenek be a digitális világba – ahol a tudomány nem elvont, hanem élmény.
Tavasszal folytatjuk! Reményeink szerint a következő szakaszban már Bit:Bot robotokat vezérlünk, és okos eszközöket fejlesztünk – újabb lépéseket téve az MTMI tudományok élményszerű felfedezése felé.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése