Varázsoljunk
https://makecode.micro:bit.org
Repüljön egy kacsa a levegőben az egyik Mikro:bittől a másikig.
Két Mikro:bitre van szükség
· Megrázod
az egyiket, s átkerül a kacsa a másik Micro:bitre.
· Rázd
meg a másikat, s küld vissza.
Nem varázslat.
A Micro:bitek képesek egymással
kommunikálni rádiókapcsolaton keresztül. Ehhez az kell, hogy azonos csoportba
szervezzük őket.
Rádió
blokk
Az itt megtalálható utasítások akkor
állnak rendelkezésre, ha a Micro:bit egy másik eszközzel van összekapcsolva,
ezáltal jeleket tud küldeni neki, például számot, név- és értékpárt,
szövegsorozatot.
Állítsd a rádiócsoportot 23-ra. A csoportok olyanok, mint a csatornák a
rádióban; számuk lehet 0 és 255 között.
Nem számít, hogy melyik számot választod, feltéve,
hogy a másik Mikro:bit ugyanazt a csoportszámot használja, és senki más nem
használja azt.
Amikor megrázod, elküldi a „DUCK” szót az
adott rádiócsoporton, és törli a képernyőt. Ha a másik Mikro:bit rádióüzenetet fogad,
a kacsa ikonja jelenik meg a kijelzőn.
A program kódja a https://makecode.microbit.org/_5yhAm7YRCMHd linken érhető el.
Fejlesszük tovább a játékot, több Micro:bitre. Ehhez legalább háromra van szükség.
Először ki kell választani, hogy melyik Micro:bitnek
küldi el a kacsát.
Szükségünk lesz egy tárolóra/változóra. Az
új vátozót a Változó blokkban
hozhatjuk létre a Változó létrehozása menüben, a változó nevének megadásával.
Amikor az 1. játékos megrázza a Micro:bitjét,
a program véletlenszerű számot generál az 1 és a játékosok száma között. Ha a
véletlenszerű szám nem egyezik a saját azonosító számával, akkor rádióval
elküldi az új azonosító számot, kiírja az azonosítót, amiből kiderül, hogy ki
kapja a kacsát, majd letörli a képernyőt és beállítja a hasDuck változót. Ha a
véletlen szám megegyezik a saját azonosítójával, akkor ismét dobnia kell.
A megoldás során használd Feltétel blokkcsoportot.
A Ha
…, akkor … kezdetű mondatok kódolására alkalmas blokkok valamely feltétel
teljesülése, vagy nem teljesülése alapján végzi el a blokkokba elhelyezett
utasításokat.
A feltétel megadásánál használhatod az
összehasonlítás blokkokat.
A Matek
blokkcsoport
véletlenszám blokkja állít elő véletleszámot
a megadott 2 érték között, ami segíti a másik Micro:bit kiválasztását.
A továbbfejlesztett program kódja az
alábbi linken érhető el.
https://makecode.microbit.org/#editor
További lehetőségek
Mondj
el egy titkot
Te és egy barátod feltesztek
egymásnak eldöntendő kérdéseket
Nyomd meg az A beviteli gombot az
„igen” küldéséhez és a B gombot a „nem” üzenetek küldéséhez. Pipa vagy kereszt
mindkét mikro: bit bit LED-kijelzőjén egy másodpercig villog .
A program rádiót használ a válasz
titkos küldésére - senki (kivéve a partnerét) senki nem hallja a rádiójelet.
Rádióüzenet érkezésekor a program
kiválasztással ellenőrzi az üzenetet: ha a fogadott üzenet megegyezik „igen”
-nel, akkor jelölést jelöl a LED-kijelzőn, de ha az üzenet „nem” -vel egyenlő,
akkor azt mutatja egy kereszt.
Győződjön meg arról, hogy a rádiócsoport
száma megegyezik mindkét mikro: bitnél - bármilyen számot használhat 0 és 255
között.
Ha sokan használják ezt a programot
ugyanabban a helyen, akkor érdemes megbizonyosodni arról, hogy minden embernek
van-e saját rádiócsoport-száma.
A megoldás linkje: https://makecode.microbit.org/#editor
Továbbfejlesztés lehetősége:
Különböző ikonok vagy üzenetek
megjelenítése az „igen” és a „nem” jelölések helyett.
Használj rázást, döntést vagy az A és
B gombokat együtt, hogy különféle válaszokat küldjön, például a „talán”.
Cseréld ki az „igen” és a „nem”
értékre a „pont” és a „kötőjel” elemet, és küld el a Morse kódüzeneteket.
Szívverő
jeladó
Ez két programot, egy adó
(jeladó) programot és egy vevőt használ.
Végtelen hurok
segítségével 2 másodpercenként kis energiájú „hello” rádió üzenetet közvetít a
73-as csoporton. (Bármilyen tetszőleges rádiócsoport-számot használhat 0 és 255
között, csak ellenőrizze, hogy a vevő program ugyanazt a számot használja-e. A
csoportok olyanok, mint a TV-csatornák vagy a rádiótelefonok.)
A rádióerősítő program 1
másodpercig megjeleníti a szívet a LED kijelző kimenetén, minden alkalommal,
amikor ugyanazon a csatornán üzenetet kap. Mivel alacsony fogyasztású távadót
használunk, elég közel kell lennie az adóhoz, hogy láthassa, így tudni fogja,
hogy drága dolgod a közelben van.
A megoldás linkje:
https://makecode.microbit.org/#
A programokat egyszerű
kincskeresésként használhatja - elrejti az adókat, és meghívhatja egy barátját,
hogy megtalálja őket.
Kincsvadászat
Két különböző programot
használj, az egyik a rádiójelek továbbítására, a másik a jelek fogadására.
A villogó jeladó (adó)
programot különféle mikrobitekre kell feltölteni, ügyelve arra, hogy
megváltoztassa a számot az id változóban, így mindegyik különbözni fog egymástól.
A jelzőfények röviden megmutatják az azonosító számukat a kijelzőn, így tudod,
melyik melyik. Csatlakoztasd az akkumulátort, majd rejtsd el azokat a
jeladókat, amelyek 200 milliszekundumonként (0,2 másodpercenként) továbbítják
az azonosító számukat.
Villogják a vevő kódjukat
a kincsvadászok számára. Ez a program minden vevőkészüléknél azonos lehet.
Amikor egy jelzőhöz közelít, a vevőprogram megmutatja az általa sugárzott
azonosító számot. A kijelző villogni fog, ha távolabb van, és egyenletesebbé
válik, amikor közelebb kerülsz.
Készíts saját
játékszabályait - jegyezd fel a számokat és hol találtad meg őket, vagy gyűjtsd
össze a Micro: bit jelzőfényeket. A
legtöbb összegyűjtött eszközzel rendelkező csapat győz.
A megoldás linkje https://makecode.microbit.org/#editor
Forrás:
https://microbit.org/projects/make-it-code-it/teleporting-duck/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése