2019. július 24., szerda

Micro:bit programozása

A  szlovák gimnázium a DTH 2019 különdíjasa lett.
Egy BBC Microbit Club készlet boldog tulajdonosai lettünk.
Ma kipróbáltam, s a készlet egy lapkáját mosolyra fakasztottam :) a microbit.org platformon.
A felület könnyen kezelhető kezdők számára is. Blokkokból állíthatják össze az alkalmazásokat, hasonlóan, mint a Scrach fejlesztő felületen.

Első próbálkozásomhoz nagy segítséget nyújtott Dr. Abonyi-Tóth Andor jegyzete.

Az első kódom:



Egy egyszerű animációt készítettem: a ledek a mintának megfelelően villannak fel a bal oldali szimulátorban mindaddig, míg a futást le nem állítom.


A programot menthetem a letöltés gombra kattintva, majd áttölthetem a micro:bit-re.
A csoda immáron a kis lapkán is megjelenik, ott is ugyanúgy változik a ledmátrix, mint az online felületen.

Holnap folytatom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pí a rejtélyes szám

 A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium is csatlakozott a DTH 2024 eseménysorozathoz. A résztvevők ezúttal a matematika Szent Gráljának a felfedez...