A napokban számos olyan jó ötlettel találkoztam, melyek jól használhatók számítógép nélküli kódoláshoz, s úgy gondoltam megosztom veletek. Az általam kipróbált alkalmazást jelzem.
Művész
1. Rajzos kódolásos feladatok
- kódelefánt készítése - tavalyi projektem ráhangoló feladata, 1-3. osztály
be kell satírozni a négyzeteket az utasításoknak megfelelően
a megoldás
A gyerekek kiszínezhetik, fület és szemeket is rajzolhatnak rá.
További ábrák:
- mókus
- teve
- strucc
- viziló
- levél
- vitorlás
- kígyó
- Képábrázolás - korábbi kvíz feladat 8 - 12. osztály
A feniti kép azt mutatja, hogyan lehet egy képet számokkal ábrázolni. Az első sor egy fehér, három fekete és megint egy fehér képpontból áll. Így az első sort az 1, 3, 1 írja le.
Az első szám mindig a fehér képpontok számát adja meg. Ha az első képpont fekete, a sor nullával kezdődik (ami a kezdő fehér pontok számát adja meg)
Ha színes képet szeretnél, akkor használhatsz egy számot a színábrázoláshoz (pl. 0 fekete, 1 vörös, 2 zöld stb.). Most két számot használunk minden egyes képpont-sorozat ábrázolásához: első adja meg a futam hosszát, a második a színt határozza meg.
forrás:https://docplayer.hu/28673650-Szin-szamokkal-kepabrazolas.html
2. Tevékenykedtető kódolásos feladatok
- Kódkarkötő készítése - bináris számábrázolás 3-7. osztály (a gimnazisták is örömmel kipróbálták)
A fenti 2 táblázat segít a kódolásban.
- 3. pohártorony építése 3 - 8. osztály
Eszközigény: műanyag poharak (környezettudatosaknak papírpohár)
A robot a következő utasításokat érti:
Példa:
Megépíthető tornyok:
Meghódítjuk a teret
1. négyzetrács alkalmazása
- Meghódítjuk a teknőclányt
5x5 ös kertben (teremben a padlón kialakítva) 5 virágkártya tetszőlegesen elhelyezve. A teknőcfiú feladata csokorba szedni és eljuttatni a teknőclánynak.
- Utasítások: előre, jobbra 90°, balra 90°, szedd fel
- Eszközök:
- -irány-,virágkártyák (én lamináltam)
- - ragasztócsík/szegek és madzag/kréta (teremben/szabadban)
- Lehetséges változatok:
- - párban (1 irányító, 1 végrehajtó)
- - csoportban (egyik csoport a másik csoport által összeállított utasítássorozatot hajtja végre)
- - nehezítve utasítás korlátozással pld. csak balra fordulhat
- - a virágok mellé kis verset is kérünk a hódítótól
- - akadálypálya a terem előtt (nehezítés eltakart szemmel)
További ötletek / Padlórobottal is megoldható játékos kódolás
- Élhető tenger - megtisztítjuk a tengervizet - 1-5. osztály
- Lego City - megépítjük Lego várost - 3 - 6. osztály
- Königsbergi hidak problémája - 9 - 12. osztály
2. Labirintus
A gyerekek különböző készletekből különféle terepasztalt készítenek, majd a figurákat Scratch parancsok segítségével irányítják.
- farm
- játéktér
Eszközök:
Lego készlet és Scratch parancsok laminálva
Letölthető Scratch parancsok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése