Már augusztusban megszületett az ötlet, melyet az Oroszlánkirály c. film ihletett.
Lázas készülődés vette meg kezdetét szeptemberben. Az iskola dolgozói gyűjtötték a WC papír gurigákat, kartonokat, a gólyák gyártották a papír leveleket és a jutalom korongokat, az informatika faktot látogató diákjaim építették a Lego robotot, a 10. évfolyam ismerkedett a micro:bittel.
Abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy a DTH 2018 pályázatán egy 10 darabos micro:bit készletet nyertünk, a Külföldön Élő Szlovákok Hivatalához benyújtott pályázaton pedig bővíthettük méhrajunkat és meglévő Lego robotunk is párra lelt.
Dolgos kezek munkája nyomán kartonokból formált szereplők lepték el a 112-es termet. A projektterv útmutatásai szerint elkészültek a feladatlapok, robotpályák és a terem különböző sarkai otthont adtak az afrikai szavanna lakóinak. Gombaként nőtt ki a Sziklaszirt, Zordon barlangja, a három jó barát hídja a vízesésnél, vagy Rafiki fás területe. Október elsején már csak a gyerekek beosztás szerinti megérkezésére várt a helyszín.
Az elsősöktől kezdve, egészen a hatodikosokig minden diák részese lehetett a kódolás örömének.
Eljárták a kódtáncot a megszületett oroszlánkölyök tiszteletére, kódrajzaikkal benépesítették Zordon barlangját, a gnúcsordát kerülgetve a kódrácson megmentették Szimbát, méhecske robotot programoztak, hogy megszerezzék a kincsesláda rejtekeit, s a kimaradó puzzle darabka arra sarkallta őket, hogy barangolásukat Szimba otthonánál fejezzék be, miközben kézműveskedés és küzdelem várt rájuk. A megszerzett jutalom korongok segítettek eldönteni, hogy kinek a fejére kerüljön a korona.
Büszke Birtok legújabb robot - állatkái társaságában oroszlánüvöltéssel fejezték ki hangulatukat a kis kódolók.
Az esemény emlékeként még fotót is lehetett készíteni Szimbával.
Azt gondolom, hogy e tartalmas időtöltés méltó megünneplése volt a kódoknak és állatoknak egyaránt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése