Egy konferencia margójára
Tegnap, azaz 2019. aug. 22-én Kecskeméten jártunk férjemmel. Szakmai feltöltődés volt ez a javából.
A Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kar Informatika Tanszék szervezésében került megrendezésre a MINMAFI konferencia. A szervezők nem kevesebbet, mint azt tűzték ki célul, hogy a középiskolában az informatika, matematika és fizika oktatás területén alkalmazható korszerű módszereket és eszközöket vetik górcső alá.
A délelőtt folyamán meghívott előadók mutatták be a legújabb trendeket.
Csányi László magával ragadó előadása a film oktatásba való integrálásának lehetőségét mutatta be.
Napjainkban, mely a Gutenberg-galaxisból a videoklip-galaxisba történő átmenetet jelenti, a fiatalok életük nagy részét a digitális világban élik, mozgófilmek tömkelegét tekintik meg, s maguk is számos kisfilmben örökítik meg mindennapjaik pillanatait. A technológia olyan eszközt adott a kezünkbe, mely segítségével bárki gond nélkül filmet tud készíteni. Vajon e tevékenységgel fejleszthetők a XXI. századi kompetenciák? Meggyőző igen választ kaptunk erre a kérdésre.
A film változatos formában használható direkt tudásátadásra, képes közösséget építeni, segíti médiatudatossá tenni és motiválni az alkotót és a fogyasztót egyaránt. Számos ötlet merült fel az oktatásban való felhasználásra.
Dokumentálhatunk kísérleteket, készíthetünk irodalmi trailert, szinkronizálhatunk, készíthetünk TED előadásokat, definíciós videókat, de akár pályaorientációs filmeket is.
A Karib - tenger kalózai c. film részlet alkalmas lehet pld. a hullámmozgás tárgyalására:
Az előadó példái engem meggyőztek arról, hogy a film hasznos eszköz lehet az oktatás folyamatában.
Az előadók bemutatkozása itt érhető el.
Nagy élmény volt számomra a laborlátogatás.
elektromos motor
A hallgatói járműépítő laborban megtekinthettük az a KEFO motorsport járgányait. A lelkes építő csapat vezetőitől megtudhattuk, hogy számos hazai és külföldi versenyen vesznek részt e mérnöki csodákkal.
A robotlaborban zenélő ipari robottal találkozhattunk.
A legújabb fröccsöntő berendezéssel és szerszámokkal dolgoznak a hallgatók a műanyag technológiai laborban, s kiváló felszerelésű labor áll a rendelkezésre a számítógépes hálózatok oktatására.
Délután a szekció előadások sok érdekességgel szolgáltak.
Jómagam a szabaduló szoba oktatásban való felhasználási ötleteit ismertettem, Horváth Anita arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként szolgálják a több tantárgyat ötvöző projektek a valóban szükséges kompetenciák kibontakozását, Nagy István egy kiváló matematikai applikációt mutatott be a konferencia résztvevőinek, de a dobókockás játékok, a fraktálok és a fázisérzékeny detektálás is terítékre került.
Az előadókról bővebben itt olvashatnak.
MINMAFI 2020 várunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése