2020. március 19., csütörtök

Informatika a tantermen kívüli oktatásban

Eléggé mostoha tantárgyként jelent meg eddig az informatika. Jelentősége a mai helyzetben megnövekedett.

Sokat gondolkodtam azon, vajon miként folytatódjék e tárgyból az oktatás, hisz gyakorlatilag az egész folyamatban állandó jelleggel jelen van.

Szerettem volna a kollégák munkáját is kicsit megkönnyíteni, s olyan feladatokkal ellátni diákjaimat, melyek integrálódhatnak a többi tárgy oktatásába.

A blogolás intézményét találtam megfelelőnek arra, hogy egy új digitális eszközt is megismerjünk, saját véleményt is nyilváníthassunk, s megjelenhessen minden tudomány a kezünk nyomán.
A Google Blogger applikációját választottam eszközként, hisz a Classromm alkalmazása, már úgy is igényelt egy e - mail cím meglétét.

Megosztottam diákjaimmal a nekik szóló blogbejegyzésemet, feladatuk az volt, hogy olvassák el, készítsenek róla képernyőképet, melyet fel is kellett tölteniük a digitális tanterembe.


Ezután jöhetett a blog létrehozása.

A feladat megoldását egy blogbejegyzés segítette, ahol részletesen bemutatásra került a blog készítés folyamata ezen az online felületen. Számos leírás található még a világhálón erről a témáról, mint pld ez itt, néha még el is veszünk a megfelelő platformok útvesztőiben, ami számomra is gondot okoz.


Kiváló blogbejegyzések születtek. Érdekes volt megtudni, miként látják ők, diákszemmel a távoktatás intézményét. 



Ajánlom elolvasni pld. 

magyar nyelven:

szlovák nyelven: 

Természetesen az első élő adás (óra) is megvolt.

A 9. osztály először jelentkezett be a Zoom webinár szoftver felületére. 1 felhasználónak nem sikerült letöltenie a programot, mely szükséges a Zoom felület megjelenítéséhez, de vele Messenger kapcsolatban maradtam, ill. a Clsaaroom termében minden utasítást megtalált.

Ahogy én is, a diákok is nehezen képzelték el az informatika órát tantermen kívül, amire rá is kérdeztek. Azt gondolom egy jó hangulatú, tartalmas órát tudhatunk magunk mögött.

Először az előzetes feladatokhoz érkezett pár kérdés, amire így, hogy a képernyőmet meg tudtam osztani, sikerült kimerítő válaszokat adni.

Az óra célja a Jamboard megismerése volt. Mivel előzetesen már kiadtam a feladatokat a Google Tanteremben, néhányan már kész keretekkel álltak elő.

A telefonról bejelentkezett tanulók nem tudták a gyakorlatban követni az utasításokat, így rövidre szabtuk az élő közvetítést, s a gyakorlati részt már önállóan kellett megoldaniuk, de a kapcsolatot Messenger - en tartottuk. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pí a rejtélyes szám

 A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium is csatlakozott a DTH 2024 eseménysorozathoz. A résztvevők ezúttal a matematika Szent Gráljának a felfedez...