2019. december 7., szombat

V. Innovatív Pedagógus Konferencia

Úgy tűnik, kicsit konferenciásra sikeredik a december. Alig egy hete írtam  a Digitális oktatási konferencián való részvételemről, máris újabb szakmai feltöltődés várt rám Szegeden.

A Szegedi Szakképzési Centrum József Attila Általános Iskolája és Szakképző Iskolája adott otthont 
az Innovatív Pedagógus Konferenciának.

Ugyan ködös decemberi napra ébredtem 2019. dec. 7-én, de a kedvemet nem szegte. Izgatottan érkeztem meg férjemmel a helyszínre, ahol a szervezők kávéval, pogácsával örvendeztek meg bennünket.

Miután eldöntöttük, hogy mely workshop nyújtja majd számunkra a legtöbb információt - be kell vallani a gazdag kínálat megnehezítette a választást -  és beszereztük az erről szóló "plecsnit", ill. köszöntöttük barátainkat, a tornateremben berendezett konferencia terembe siettünk. 
A megnyitó után bemutatkoztak azon szakképző központok, ahol Digitális Közösségi Alkotóműhelyek kialakítására került sor. A későbbiek során meg is látogattuk a rendezvény házigazdájának alkotó műhelyét, de erről kicsit később még írok.

A plenáris ülésen Merényi Ádám a Microsoft és Farkas Bertalan Péter a Tempus Közalapítvány képviseletében a műszaki- és természettudományok oktatásának trendjeiről és az oktatásban a STEM területen dolgozók tudásmegosztásának jelentőségéről tartottak előadást.



Hangsúlyozták, hogy a digitális világ egy más pedagógus szerephez való konvergálást kíván, amennyiben sikerességet szeretnénk elérni az osztályteremben.



Nádori Gergely a Tanárblog szerzője az informális tanulás iskolai keretekbe való beépülési lehetőségeit tárta a nagyközönség elé.

Vajon milyen csatornákon jut el az információ a mai diákhoz? Kerestük a válaszokat erre, s ehhez hasonló kérdésekre.


A választ az alábbi ábra kiválóan képviseli.


Messzemenőkig egyetértek azzal a megközelítéssel, hogy a mai világ minden szegmense bombázza a benne élőket adatok sokaságával, s az ebben való eligazodást kell nekünk, pedagógusoknak segíteni, előremozdítani.

5 műhelymunka betekintésére volt módom.

Érdekes és gyakorlatias megoldások birtokába jutottam Tóth Éva által vezetett Kódolás a nyelvórán c. foglalkozás keretében. Kódolással kapcsolatos feladatokat én is igyekszem becsempészni matematika óráimon, s a szabaduló szoba szervezésének is elkötelezett híve vagyok, így hozzám közel álló lehetőségeket villantott fel Éva.



Megtudhattam, hogy a kurkuma akár titkos fegyver is lehet a szabadulók kezében.


A nyertes "Sziporkák" projekt kulissza titkaiba avatott be bennünket Kiss Mónika eTwinning nagykövet. Csodálattal hallgattam e rendkívül tartalmas és izgalmakkal teli projekt beszámolóját. A projekt módszer az én szakmai módszertáram kiemelkedő helyén elhelyezkedő pedagógiai eszköz, így mindig kíváncsi vagyok arra, hogy mások hogyan és milyen hatékonysággal alkalmazzák a mindennapjaikban, ill. témaheteken.



Zsigó Zsolt, kedves barátom az alkotóműhelyüket mutatta be számunkra. Elmondása szerint, a gyerkőcöt akkor érinti meg leginkább az alkotás szelleme, ha eszközöket kap kézhez, megérzi az anyag illatát, tapintja anyagát. Az ismeretátadás folyamatába szükségszerű beépíteni az offline alkotás művészetét is, arra építeni a tudományok eredményeinek bemutatását. Hasznos lehet a repülés taglalásánál pld. egy díjazott modell megalkotása, annak reptetése, s ehhez különböző feladatok csatolása.




Tarné Éder Marianna és kolléganői bemutatták a Kódold át az éjszakát! eseményüket, melyet már 3. éve rendeznek meg az EU CODE WEEK-en. Jó magam is szervezek eseményeket a Kódolás hetén, így habzsoltam az újabb ötleteket, vagy a már meglévőek más aspektusból való alkalmazási lehetőségét.



Jó gyakorlatuk azért is inspiráló számomra, mert az én intézményem is több célú, így egy-egy témahét kapcsán általános iskolásokat ás gimnazistákat is foglalkoztatunk, így várakozással telve hallgattam, miként oldják meg a több korosztály megmozgatását mások.

Újdonság volt számomra a CodyColor app alkalmazása offline és online változatban is.



A csapat munkája során alkalmazta a Cpace Memory, a Math Salamanders, Space Sudoku, Solar System Bingo platformokat alsós gyerekek feladatainak létrehozására.

Megismerhettem egy vezeték nélküli együttműködési lehetőséget a ScreeBeam platformot is, amit szeretnék a közel jövőben kipróbálni.

Néhány pillanatra a drónok reptetését is láthattam Barsy Anna vezetésével. Az oktatásban való alkalmazása e nagyon innovatív "kütyünek" már az én fantáziámat is megmozgatta, olyannyira, hogy beszerzésükre pályáztam a Külföldön Élő Szlovákok Hivatalához. Remélem pozitív elbírálása lesz, s akkor hasonló lelkesedéssel tudom majd kipróbálni, mint amit Anna foglalkozásán tapasztaltam.

Tartalmas szakmai nap volt, köszönet a szervezőknek, előadóknak, műhelymunkák vezetőinek.

Az összegyűjtött linkek az alábbi elérhető: https://www.symbaloo.com/mix/konferencia





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Pí a rejtélyes szám

 A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium is csatlakozott a DTH 2024 eseménysorozathoz. A résztvevők ezúttal a matematika Szent Gráljának a felfedez...