2021. március 31., szerda

Új technológiák az oktatásban I.

 Webinárium sorozat indult a bázis iskolai program keretében, melynek 1. foglalkozása 2021. márc. 23-án zajott.


Lelkes csapat kapcsolódott be a webináriumba.

Hogy miről is volt szó?

Néhány gondolatot fogalmaztam meg a a projektről és az online oktatásról, majd a Teams és a OneNote - ban rejlő lehetőségek tárházának sokszínűségét mutattam be a hallgatóságna.

Az volt a nem titkolt célom, hogy a webinárium során olyan tippeket, trükköket mutassak be a kollégáknak, melyeket már másnap bevihettek a tanóráikra.

"Ha hajót akarsz építeni, akkor az embereket nem favágáshoz kell összetrombitálni, henem beszélni kell nekik a tengeren utazás gyönyöreiről" fogalmazott Antoine de Saint Exupery francia író és pilóta. Nos én megpróbáltam a projekt és a fordított osztályterem szépségét a kollégák elé tárni.

Amikor Devey a 20. század elején iskolájában a gyerekek tapasztalatait tekintette a tanulás legfontosabb forrásának, elindított egy olyan átalakulást, ha úgy tetszik forradalmat, ami bizonyos tekintetben hasonlatos ahhoz, amikor Comenius az égitestek középpontjává tette a Földet a Nap helyett, ahol a gyerkőc a Nap, mely körül a nevelés minden eszközével forog. Teszi mind a jelenléti, mind a távolléti oktatásban.

Ez utóbbi kicsit más oktatási stratégiákat feltételez, hisz a távolség és a technika megnehezíti a személyes interakciót. 

Míg a tanteremben azonnal észrevesszük mikor kell szünetet tartanunk, módszert változtatnunk, addig az online térben erre nincs lehetőségégünk. Ráadásul a gyerkőc figyelmét a felugró ablakok, értesítések tengere nagyon hamar eltereli, s ha emellé társul a be nem kapcsolt kamera, esetleg mikrofon, már másutt is kalandozik diákunk a "vonal" túl végén.

Éppen ezért sokkal több önálló feladatot kellene adnunk, hogy ő fedezze fel az alapismereteket, mert valamennyien jól tudjuk, hogy amit mi magunk tapasztalunk meg, sokkal jobban megragad bennünk.

Nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a tevékenykedtető, közös feldolgozást igénylő folyamatokra. Legyen akár projekt, akár fordított tanterem, esetleg teljesen más módszer, mindenképp szükségünk van a technológia támogatására.

A teams értekezlet során többféle felhasználói élményben lehet részünk attól függően milyen eszközről és hogyan jelentkezünk be.

Az asztali verzióban érjük el a legszélesebb körű funkcionalitást.

Szó volt 

  • az azonnali visszajelzés lehetőségéről, ami nemrég bővült újabb lehetőségekkel,


  • a lenyíló menüpontokban rejlő lehetőségekről, ahol pld. a Galéria közös mód funkciója virtuális környezetbe helyezi a kameraképeket, amivel lehetőséget teremt kicsit érdekesebbé tenni az online tantermünket,
  • a megosztás eszközeiről, ahol akár meg is könnyíthetjük a tálcán lévő ablakok közti váltás lehetőségét,
  • melléktermek remek kihasználási trükkjeiről, melyek a virtuális csoportmunka szervezését támogatják,
  • szavazás, mint nagyon gyors visszajelzőrendszerről, ahol hangsúlyoztam a lehetőség elérhetőségének feltételét, hisz csupán nem csatornához kötött beütemezett értekezleten van módunkban alkalmazni.

Én szeretem használni a OneNote jegyzetfüzeteket, megkönnyíti az órai anyag, ill. a házi feladatok kiosztását, ellenőrzését.

Ezért tartottam fontosnak, hogy személyes tapasztalataimat megosszam a kollégákkal.

Hasonlóan a Teams platformjához, ez a felület is elérhető asztali appban és böngészőban, csak még kiegészül egy harmadik lehetőséggel, ugyanis a Teams felületéből is elérhető.

Nagyon hasznos alkalmazás.Bárhol, bármikor elérhető a tagok számára. Projekt, ill. önálló munka, tanulási útvonal kiválóan szervezhető segítségével.

Az Office Lens alkalmazás lehetővé teszi beszkennelni az offline tartalmakat (házi feladat, füzetlap tartalma, melyek könnyen beemelhetők a jegyzetfüzet megfelelő szakaszának lapjára.

Jól jöhetnek a beágyazási lehetőségek, mert ezzel nem kell a felhasználót más oldalakra elnavigálni, a programból azonnal elérheti az interaktív tartalmakat, mint pld. a tankockákat, geniallykat, wordwallokat.

Reményeim szerint minden résztvevő profitált a webinárium során, s módszertani ötletekkel távozhatott a közös online térben eltöltött szűk másfél órában.

Íme a webinárium bemutatója, mely a Genially alkalmazással készült azért, hogy közben más platformok is bekússzanak a 2 fő témát érintő webináriumba.


Jó munkát!


1 megjegyzés:

  1. Csak egyéni kölcsönt és egy Pedro Jerome úr és az ő hitelszervezetének jogosult kölcsönét kértem 3% -os kamatlábbal. A jövő hónapban megkezdem a kölcsön -visszafizetést Pedro Jerome a pedroloanss@gmail.com címen az egyéni vagy jogosult hitelekhez, amelyek egyszerű kölcsön -visszafizetéssel rendelkeznek, mint az enyém.

    VálaszTörlés

Pí a rejtélyes szám

 A Kispesti Deák Ferenc Gimnázium is csatlakozott a DTH 2024 eseménysorozathoz. A résztvevők ezúttal a matematika Szent Gráljának a felfedez...