Fedezd fel a kódolás világát!
2030-at írunk. Scottie, a barátságos robot űrhajója lerobban, így kénytelen
kényszerleszállást végrehajtani a Földön.
Neki nem esik baja, de egyedül
nem lesz képes megjavítani az űrhajóját.
Segíts Scottie-nak összegyűjteni
a szükséges alkatrészeket, s közben az algoritmustervezés szakértőjévé
válhatsz, és megismerheted a kódolás alapelveit is.
A játék használatához le kell tölteni egy alkalmazást egy arra alkalmas
eszközre!
A Scottie Go! iskolai változatának használatához szükséged lesz egy mobil eszközre,
például egy tabletre, aminek van hátsó kamerája. Elérhető a játék hibrid eszközökre
vagy Windows PC-kre is, ez utóbbi esetben külső webkamera is szükséges.
- Nyisd meg az eszközön a Google Play-t vagy az App Store-t. Keress rá az alkalmazás nevére: „Scottie Go! Edu”, majd az alkalmazás ikonjára kattintás után válaszd a „Telepítés/Letöltés” lehetőségeket.
- Szkenneld be a lent látható kódot. A rendszer
automatikusan a megfelelő áruházba irányt, ahonnan letöltheted az alkalmazást. Klikkelj a
„Telepítés/Letöltés” gombok valamelyikére, ha szükséges, add meg jelszavad, s már indul
is a letöltés.
- Ha az eszközöd Windows-alapú, és legalább a 7-es verzió fut rajta, töltsd le az alkalmazást
a www.scottiego.com oldalról.
Amire szükséged lesz
1. 179 karton elem a kód
összeállításához
2. Eszköz (nem tartalmazza a doboz), a
telepített Scottie Go! Edu alkalmazással
3. Játéktábla
Az alkalmazás első használata
Indítsd el az alkalmazást, és hozd létre a saját felhasználói fiókodat. Annyi ilyen
felhasználói fiókot készíthetsz, amennyit csak akarsz.
1. Nyomd meg a „Válassz játékost” gombot!
2. Az „Új játékos” gombbal hozhatsz létre új profilt.
3. Amikor elindítod az alkalmazást és a játékot, válaszd azt a játékost, amelyikkel játszani
szeretnél.
4. A felhasználókat bármikor törölheted a „-” gomb segítségével.
A modulok használata
Scottie végigjárja az összes kontinenst, miközben keresi az alkatrészeket az űrhajójához. A
kontinenseken segítened kell különböző feladatokat megoldani neki. Amint teljesítetted az
összes feladatot az adott modulban, a következő is elérhetővé válik.
1. Jelenlegi modul – ez a gomb megnyitja az éppen játszott modult. A gomb körül látható
gyűrű segítségével láthatod az előrehaladásodat.
2. Befejezett modul – az arany szín azt jelzi, hogy az összes feladatot helyesen teljesítetted
az adott modulban, ráadásul az összes lehetséges csillag megszerzésével. A már teljesített
modulok feladatait továbbra is elérheted és újra megoldhatod.
3. Befejezett modul, ahol jobb eredményt lehet még elérni – a kék szín azt jelzi, hogy az
adott modulban vannak olyan feladatok, amelyeket hatékonyabban is meg lehet oldani,
azaz nem szerezted meg az összes lehetséges csillagot.
4. Nem elérhető modulok – azok a modulok, amelyek csak akkor lesznek elérhetőek,
amikor az előző modul összes feladatát megoldottad.
5. Felugró menü – itt változtathatsz játékost, kiléphetsz a játékból, megváltoztathatod a
beállításokat.
6. Az űrhajó javításának aktuális állapotát ellenőrizheted.
Feladat képernyő
Ezen a képernyőn egy olyan feladatot látsz, amit Scottie-nak meg kell oldania. Használd
a karton elemeket, hogy összeállítsd a kódot, ami alapján Scottie teljesíti azt. Utasítsd
Scottie-t, hogy ugorjon, kerüljön ki egy akadályt, vegyen fel egy tárgyat, vagy aktiváljon
egy eszközt.
1. Scottie – a fő karakter, akit irányítasz a játék során.
2. Állatka – a mester a feladat során, aki elmondja, mit kell tenned. Ha az ikonra klikkelsz,
megjelenik egy bemutató gyakorlat, ami segít megoldani a feladatot.
3. Eszköztár – itt láthatod azokat a tárgyakat, amikre szükséged lesz a feladat teljesítése
során.
4. Kamera – klikkelj ide, hogy beolvasd a kódod!
5. Elmentett funkciók – lista a funkcióiddal (ezeket később mutatjuk be).
6. Felugró menü – visszalépés a modul minitérképéhez vagy a beállítások menühöz.
7. Manuális bemutatók – a játék összes bemutatójának gyűjteménye.
Kód beolvasása
Ahogy megnyomtad a „Kamera” gombot, már szkennelheted is a kódodat. Ha a Videó
módot választottad, kezd a beolvasást a „START” elemtől, és mozgasd az eszközt
egyenletesen a kód végéhez, egészen a „Vége” elemig.
Ellenőrizd, hogy minden elemet sikerült-e beolvasnod a készülékkel. Arra is figyelj, hogy ha
felesleges elemeket is beolvasott az eszközöd, az befolyásolhatja Scottie mozgását.
1. Videó módban nyomd meg a zöld „Kamera” gombot újra, hogy a szkennelést befejezd.
2. Ha valamiért sikertelen volt a beolvasás, nyomd meg az „ÚJRA” gombot.
3. Ha sikeres volt a beolvasás, és minden elem ott van a listában, nyomd meg a
„LEJÁTSZÁS” gombot.
Fotó mód
Két lehetőség közül választhatsz, amikor be szeretnéd olvasni a kódodat. A Videó módot
az előző oldalon bemutattuk, a másik lehetőség a Fotó mód. A két verzió közül bármelyiket
választhatod a jobb felső sarokban található ikonok megnyomásával.
Fotó módban is fontos, hogy csak azok az elemek legyenek az eszköz kamerája előtt,
amiket használtál a kódodban. Ha felesleges elemeket is beolvasott az eszközöd, az
befolyásolhatja Scottie mozgását.
1. Azokat az elemeket, amiket az eszköz felismert, megjelöli egy zöld pipával.
2. Nyomd meg a zöld Kamera gombot a jobb alsó sarokban.
3. Ha valamiért mégis sikertelen volt a beolvasás, nyomd meg az „ÚJRA” gombot.
4. Ha sikeres volt a beolvasás, és minden elem ott van a listában, nyomd meg a
„LEJÁTSZÁS” gombot.
Elemek
Hogy Scottie teljesíteni tudja feladatait, írd meg a megfelelő programot a karton elemekből
összeállítva. A kódjaidat a következőképpen kell felépítened:
1. Kezdj minden programot a „START” elemmel!
2. A „START” mező után használhatod az egyéb elemeket, utasításokat stb.
3. Zárj minden programot a „VÉGE” elemmel!
4. Néhány elemet ki kell egészítened egyéb paraméterekkel. Ilyen például a „LÉPJ!”
utasítás, ahol azt is meg kell mondanod, hogy hányat lépjen a karakter.
Alkalmazás élesben
Feladat
Jó tanulást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése